Gerçekten Psikoloğa İhtiyacım Var Mı?

Psikoloğa gitmek bazen insanlar tarafından garipsenebiliyor.  Ya da kişiler çevresi tarafından “deli” etiketi yemekten, çevresine“güçsüz” görünmekten çekinebiliyorlar. Psikoloğa başvuru aşamasında kişiler zaman zaman psikolog tarafından anlaşılamama korkusu da yaşayabiliyorlar. Bu kaygılar ne yazıkki kişinin problemleri içinde iyice kaybolmasına ve kişinin hayatının durma noktasına gelmesine sebep oluyor. Psikoloğa ihtiyacınızın olup olmadığına karar vermek için dışarıdan gelebilecek muhtemel garipsemeleri bir kenara bırakın. Ruh sağlığınız, iyilik haliniz hayatınızı etkin olarak yaşamanıza yetiyor mu bunu baz almanız sizin için çok daha yararlı. Terapiye ihtiyacınızın olup olmadığına karar vermek için terapinin işlevi nedir buna bakalım.

PsikoTerapinin Üç İşlevi

1-Terapi kişiye zarar veren davranış ve düşünceleri danışanın fark etmesini ve değiştirmesini kolaylaştıran farkındalık sürecidir. Bu süreçte danışan ile terapist/psikolog arasında güven ilişkisi kurulur.

2-Terapi psikolojik hastalıklarda, zarar verici tutumlarda, davranış problemlerine yönelik, psikolojik nedenlere bağlı gelişen fizyolojik yakınmalarda uygulanır.

3-Terapi aynı zamanda kişinin kendini tanıması, olgunlaşması ve büyümesi sürecidir.Terapi süresince kişiler erteledikleri sorunlarla ve kendileriyle yüzleşme fırsatı bulurlar. Kişinin değiştirmek istediği her davranış ya da rahatsızlık terapi süresince işlenir.

Terapiye ihtiyaç duyup duymadığınıza karar vermek için kendinizi değerlendirdiğinizde eğer bir psikoloğa ihtiyaç duyduğunuz sonucuna ulaşırsanız düşüncenizi uygulamaya geçirmek için vakit kaybetmeyin. Beklemek problemlerin çözümünü sağlamaz. Problemlerin ötelenmesi problemlerin büyüyerek hayatınızı esir almasına sebep olur.

PsikologHanem

Uzman Psikolog/ Çift ve Ebeveyn Danışmanı/ Çift Terapisti/ Madde Bağımlılığı Danışmanı/ Bireysel Terapist/ Çocuk Psikoloğu/ Oyun Terapisti

YORUMLARINIZ

Yazımla ilgili yorum yazabilirsiniz...